Culturele Zondag op Bali - Reisverslag uit Leyan Tiga, Indonesië van lexenmarike - WaarBenJij.nu Culturele Zondag op Bali - Reisverslag uit Leyan Tiga, Indonesië van lexenmarike - WaarBenJij.nu

Culturele Zondag op Bali

03 Mei 2015 | Indonesië, Leyan Tiga

Vandaag heeft een vriend van Wayan ons een deel van het eiland laten zien. Wayan zelf had een ander klusje, maar deze vriend was een minstens even sportieve chauffeur. We hebben Besakih Temple op Gunung Agung, Tirtagangga Water Garden en Ujung Water Palace bezocht. Veel goden hebben een zwart-wit geblokte doek om, deze beschermt de god tegen het kwaad. Hebben we wel foto’s van, maar die zien jullie later :-). De bamboe ‘nestjes’ met bloemen waren onze offergaven bij Besakih. We hebben allebei een sarong en heel veel geluk en voorspoed gekocht (niet geheel uit vrije wil) dus de rest van de reis zijn we safe!
Wat verder opviel vandaag: vrouwen en kinderen werken even hard mee aan de (zware) wegwerkzaamheden als de mannen, en de minimumleeftijd om brommer te rijden ligt beduidend lager dan bij ons. Hoe laag weten we niet precies, maar we schatten op een jaar of 8.
Morgen Ubud en daarna door naar het vliegveld en naar Sydney waar we door Harry worden opgehaald :-), maar nu Ayam Sambal en Babi Kecap.

• 04 Mei 2015 - 12:37

Hans:

Leuk, Ubud. Laatste voorgerechtje. Bereid je voor op veel kunst, Kunst en 'kunst' :-)
    Goeie reis weer op weg naar t tussengerecht.

• 04 Mei 2015 - 13:49

Tilly:

Super leuk om jullie verslaggeving te lezen!
    Hele goede reis verder, op naar Sydney!

• 06 Mei 2015 - 11:34

Saskia:

Hi lieverds, top om hjullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Herinnering van , hm, toch wel decennia geleden komen weer boven! ben benieuwd naar de eerste kangaroe!