Flinders Chase NP - Reisverslag uit Emu Bay, Australië van lexenmarike - WaarBenJij.nu Flinders Chase NP - Reisverslag uit Emu Bay, Australië van lexenmarike - WaarBenJij.nu

Flinders Chase NP

02 Juni 2015 | Australië, Emu Bay

Vanmorgen vroeg op pad naar het andere eind van het eiland: het grote Flinders Chase National Park – zo’n 1,5 uur rijden.
Ben je naar de kust gelopen bij Admirals Arch voor de zeehonden en denk je nog ‘die zijn helaas net even weg’, als je een ‘steen’ ziet bewegen, en nog één, en nog één... Blijken er tientallen pelsrobben op en tussen de rotsen te liggen! Bovendien stuitten we onderweg naar de kust op een kangoeroe - met de welluidende naam Kangaroo Island-Kangaroo... sommige namen zijn hier zó lekker duidelijk. Wat donkerder en met een lekker dik vachtje tegen de kou en de wind.
De tweede wandeling van vandaag bij de Remarkable Rocks (I rest my case) was ook mooi, en behoorlijk opmerkelijke rotsen ook :-). Aanhakend op mijn opmerking van gisteren over het goede/foute seizoen: bij beide attracties waren wij de enige bezoekers. Heerlijk!
’s Middags (wat heb je een lekkere lange dag als je vroeg vertrekt! ;-) ) de Black Swamp Hike van 9 km gedaan, die we natuurlijk wat sneller dan in de 3 uur die er voor staat hebben geklaard. Aanvankelijk viel de score aan beestjes wat tegen, voornamelijk heel veel Cape Barren Geese met een kek limekleurig snaveltje, maar het laatste kwartier zagen we 5 Kangaroo Island-Kangaroo’s en... een Echidna (oftewel mierenegel)!! (Ja echt Hâr, in het wild!!). Een vrij schuw dier dat zich heel schattig zinloos probeerde te verstoppen tussen wat boomstronken en takken, toen hij ons in de gaten kreeg. Het ‘als ik jou niet zie, zie je mij ook niet’-idee. We hebben hem verder maar met rust gelaten.
Morgen op jacht naar de koala!

• 02 Juni 2015 - 13:27

Anton:

top zeg

• 02 Juni 2015 - 13:44

Steffan:

Met al dat vroege opstaan komen jullie gesloopt, maar dan ook totaal gesloopt terug! (Leuk verhaaltje weer, hoor!)

• 02 Juni 2015 - 13:50

Hans:

Dacht ik even dat jullie vlinders gingen vangen...

• 02 Juni 2015 - 14:03

Jan Verhoef:

Geweldig! Ik begrijp zo langzamerhand niet dat jullie nog terug willen komen. Al zou ik jullie wel missen natuurlijk...
    In elk geval: goede reis en tot vrijdag, groetjes van ons allebei,
    Papa

• 03 Juni 2015 - 13:27

Saskia:

wat een toffe punker die mierenegel!