Forever young? - Reisverslag uit Darwin, Australië van lexenmarike - WaarBenJij.nu Forever young? - Reisverslag uit Darwin, Australië van lexenmarike - WaarBenJij.nu

Forever young?

17 Mei 2015 | Australië, Darwin

Darwin. Warm! We zijn hier in het goede seizoen want het begint wat af te koelen. Daarmee bedoelen ze dat het ’s nachts bijna onder de 20 graden komt... overdag is het rond de 34 graden. In het ‘verkeerde’ seizoen is het ’s nachts bijna even warm als overdag. Vooral veel drinken dus is het motto :-). Ons onderkomen heet the Youth Shack. Lach niet!! Niet zelf gekozen maar onderdeel van een meerdaagse trip van Darwin naar the Alice met allerlei excursies en krokodillen, etc. Hopelijk is ons wandel-ehbo-setje opgewassen tegen alles wat we tegenkomen – hoewel een afgehapte hand waarschijnlijk lastig wordt ;-). Handen binnenboord houden dus.
De eerste indruk van Darwin is, dat het het Lloret de Mar van Australië is. Een blik in ons boekje bevestigt dat: de stad geniet onder backpackers de reputatie van ‘party town’ en dat is aan alles te merken. Heel veel hele jonge mensen en voornamelijk opgedeeld in groepjes jongens en groepjes meisjes. Bij aankomst bij onze Youth Shack voelden we ons járen jonger, maar na een halve dag hier voelden we ons... oud. We zijn gisteren gaan eten op een terras in de hoofdstraat (Mitchell Street, waar onze Shack ook zit), waar het allemaal gebeurt en zagen ze langskomen: slungelige jongens geurend naar aftershave, groepjes meisjes giechelend samengeklonterd trekkend aan hun rokjes (naar beneden) en topjes (naar boven) op high heels en veel blingbling. Beide partijen stoer, luidruchtig en levenslustig. Vooral veel drinken lijkt ook hun motto. Veel politie op straat hier, zowel in auto’s als patrouillerend. Helaas moesten we voortijdig afhaken omdat onze Shack om 22.00 u sluit. Dan voel je je ineens wel weer jong, als je op tijd ‘thuis’ moet zijn!
Vandaag een rustdag ingelast. Terwijl de gevreesde zoutwaterkrokodillen langzaam hun baantjes trekken vlak voor de kust (tekst uit ons boekje! We hebben ze nog niet zelf gezien) en de box jellyfish zich klaarmaken voor het nieuwe seizoen, hebben wij geluierd bij de plaatselijke lagoon. Ook hier een uitgebreid gratis zwembad aan zee met grote grasvelden er omheen. Morgenochtend heel vroeg gaan we 3 dagen naar Kakadu. Het zou een combi worden met Lichfield National Park, maar die zat vol. Daarna weer een nachtje Darwin en aansluitend via o.a. Katherine Gorge, Mataranka Thermal Pools, Banka Banka Cattle Station en Devils Marbles naar Alice Springs en van daaruit een 3-daagse Red Centre Safari. Veel te zien en doen en daarna hebben we nog een week om bij te komen :-)
@Harry: echt zwemmen doen we eigenlijk niet maar we poedelen wel regelmatig in een zwembad om af te koelen en dat is prima!
@Elsje: Aboriginals zien we regelmatig op straat, maar niet heel veel. Daarover later meer!

• 17 Mei 2015 - 16:13

Hans:

Nu word ik ook wel nieuwsgierig naar jullie belevenissen in Lloret :)
    Maar veeeel meer naar de verhalen voor de komende dagen. Geniet er can!

• 18 Mei 2015 - 10:41

Saskia:

If youcan't beat them, join them! Sluitingstijd is voor watjes, party on dude!

• 19 Mei 2015 - 13:30

Leida:

Wat een geweldige vakantie hebben jullie tot nu toe erop zitten. De foto's maken het af. Zag alleen geen filmpjes. Nog 2 weken te gaan. Ben erg benieuwd naar de komende belevenissen.

• 20 Mei 2015 - 12:37

De Oppas:

Jullie hebben het zwaar lees ik! :-)
    Enjoy!

• 24 Mei 2015 - 12:23

Twee foto's alsnog geplaatst:-)