Een gewaarschuwd mens... - Reisverslag uit Cairns, Australië van lexenmarike - WaarBenJij.nu Een gewaarschuwd mens... - Reisverslag uit Cairns, Australië van lexenmarike - WaarBenJij.nu

Een gewaarschuwd mens...

15 Mei 2015 | Australië, Cairns

Vandaag een dagtrip gemaakt met de auto naar het zuiden. Cairns zelf is niet zo heel bijzonder, maar de omgeving blijkt echt prachtig te zijn. Bergen, veel meren, watervallen, bananenplantages en suikerrietvelden. Weids, leeg, en alle tinten groen.
Ons tochtje liep van Cairns naar Gordonvale, Babinda, de Josephine Falls, Innisfail, de Mamu Tropical Skywalk, Millaa Millaa, Malanda, Gordonvale en weer terug naar Cairns. Een groot deel van de route voerde door Wooroonooran National Park (die namen hier zijn echt leuk vaak); mooi, bergachtig, groen en een afdaling met 19 km lang (!!) het betere bochtenwerk waarbij tot tweemaal toe de waarschuwing stond ‘HIGH CRASH ZONE’... Vertrouwenwekkend, wel.
Onderweg zijn we gewaarschuwd voor: floods, uneven paths, slippery stones, invoegend werkverkeer, maaiers, langzaam verkeer, heel veel treinen (waarschijnlijk een boemeltje dat het suikerriet vervoert; de rails zagen er een beetje uit als voor een speelgoedtreintje en kruisten constant de weg, en op het waarschuwingsbord stond een stoomtreintje), bochten, bochten en nog meer bochten, glad wegdek bij regen, overstekende kangoeroes, kasuarissen, kinderen, koeien, kalfjes, boomkangoeroes, fietsers, voetgangers...
En wat hebben we gezien? Eén bushturkey... die ons dan ook nog vriendelijk op zijn aanwezigheid attent maakte door zachtjes te klokken.
Morgenochtend 10.50 vliegen we naar Darwin (het gaat hier regenen dus we maken dat we wegkomen). We hebben een 10-daagse trip geregeld van Darwin naar Alice Springs met natuurparken bij Darwin en uitstapjes bij zonsopgang én zonsondergang bij Ayers Rock, en ook naar the Olga’s die ons door diverse mensen zijn ingefluisterd als véél mooier beter etc dan die hele Uluru. We gaan het zien en zullen verslag uitbrengen! De aanwezigheid van Wifi onderweg is niet bekend; als we iets kunnen posten zullen we het doen en anders horen jullie over een dag of 11 weer wat van ons. Bedankt voor de leuke reacties en tot later!

@Anton: een tientje??! Weet je wat alles hier kost?!
@Ditta: ik dacht dat jij het 17-jarig meisje speelde :-)
@Steffan: benieuwd of JIJ de artiestennaam van Cornelis Willem Heuckeroth had geweten – mijn wapenfeit bij de vorige quiz :-D
en @Ditta, Steffan, Hans, Jeannette en David: succes maandag – jullie hebben een stijgende lijn te verdedigen!

• 15 Mei 2015 - 14:24

Anton:

vooralsnog wel de énige bieding .... maar ik ben niet lullig -- etentje voor vier bij C'est ca voor een foto van Lex in een wetsuit.
    dan heb ik het verslag van het koken en opeten van de Bushturkey nog gemist.

veel plezier :-)

• 15 Mei 2015 - 14:45

Hahaha! Klinkt als een heel aardig bod... :-)

• 15 Mei 2015 - 19:18

Steffan:

Dat is toch gewoon Gordon? (Nee, had ik niet geweten ☺)

• 15 Mei 2015 - 22:25

Jan Verhoef:

Vroeger was het: 's morgens teletekst voor het nieuws en de koppen van Trouw voor idem en dan 's avonds dunnetjes over met NRCHandelsblad maar nu nemen jullie het helemaal over. Leuk! Bij sommige foto's moet ik wel aan Canada denken - is dat omdat dat ook groot en soms hoog is?
    En val er NIET af, hè! We hebben op 6 juni een afspraak!Papa/Jan

• 16 Mei 2015 - 03:49

Elsje:

Lieve Lex en Marike,
    leuk om jullie reis verhalen te lezen (+ 3 bril op), mooie foto's ook, vooral van de onderwaterwereld!
    Ik ben niet zo'n mail type, maar omdat jullie aangaven dat jullie ook mails terug leuk vinden, bijdeze.
    Nou, de bom is hier in Holland niet gevallen. Zon schijnt vaak, maar koud, 14 graden. Verders oke!
    Maar ik ben ook benieuwd hoe het gaat met de aboriginals, hebben jullie contact, worden ze nog steeds zo gediscrimineerd, hoe gaat dat? Laura mijn zus werkt jaren in het aamu in utrecht en mijn broer Marc maakte vroeger al boemerangs en later uit berenklauwen zelfgemaakte didgeridoo's (vooral uit Rijswijk destijds, heel veel bereklauwen...)), en dan piste hij door de berenklauw heen, soort van goed behouden van en goed voor het geluid. Hij kon er muziek uit maken, heeft te maken hoe je je adem gebruikt!
    Fijne vakantie verder!!!!!!
    veel liefs van Elsje

• 16 Mei 2015 - 17:06

Jeannette:

veel plezier ook weer de komende tien dagen! en neem genoeg water mee de bush in!

• 17 Mei 2015 - 05:27

Harry:

Welke parken krijgen jullie te zien de komende dagen? Kakadu en Katherine neem ik aan, of ook nog andere plekken? Hoop dat jullie ook wat tijd alleen hebben. Let romance do its work :-)
    Heeft Lex trouwens eindelijk kans gehad om te zwemmen in Cairns? (behalve snorkelen natturlijk)

"Hazza"

• 18 Mei 2015 - 21:38

Reinder:

Hoi, Sas en ik e.a. hebben een heerlijk weekendje gehad hier in Kootwijk, waar de Veluwe prachtig is. Maar jullie foto's zijn van een ander kalibver. Zier er goed uit!