Allemaal beestjes - Reisverslag uit Leyan Tiga, Indonesië van lexenmarike - WaarBenJij.nu Allemaal beestjes - Reisverslag uit Leyan Tiga, Indonesië van lexenmarike - WaarBenJij.nu

Allemaal beestjes

02 Mei 2015 | Indonesië, Leyan Tiga

Zoals beloofd een paar onderwaterfoto’s vandaag. De maanvis was wat cameraschuw maar hebben we toch weten vast te leggen, na hem/haar een tijdje gestalkt te hebben.
Wat hebben we nog meer aan beestjes gezien? Zoals het formaat van de in het huisje aanwezige spuitbus op de laatste foto (voor de verhoudingen heb ik er een 1,5 literfles water naast gezet) ons al deed vermoeden: muggen. Gelukkig werkt het spul prima. Verder veel rode mieren, een zenuwachtige zwaluw onder ons dak (zal er wel een nestje hebben), een kat, honden, hagedissen en gekko’s. We wisten meteen waarom een gekko een gekko heet

• 02 Mei 2015 - 15:18

John:

Mooie foto (van de maanvis :-) )
    En de gekko? Heet die zo, omdat hij op Lex lijkt? :-P
    Have fun!

• 02 Mei 2015 - 17:53

Hans:

Prachtig! En dat voor je balkonnetje... hoef je helemaal niet naar Tulamben!
    En t was even zoeken: het is geen maanvis, hoewel ie er wel erg op lijkt, maar ik denk dat t een maskerwimpelvis is, zanclus carnutus int latijns.